Poradnia internistyczna
Tetiana Brynzei – lekarz medycyny
Małgorzata Grądzka – lekarz medycyny, specjalista medycyny pracy
Anna Gradowska – lekarz specjalista chorób wewnętrznych
Natalia Kochmańska – lekarz medycyny
Sara Liss – lekarz medycyny
Katarzyna Malach – lekarz specjalista medycyny rodzinnej
Oleksandr Pomyloi – lekarz medycyny
Iwona Straszewska-Roszak – lekarz specjalista medycyny rodzinnej
Tomasz Włodarski – lekarz specjalista medycyny rodzinnej
Piotr Giełdon – lekarz specjalista medycyny rodzinnej - praca w Domu Pomocy Społecznej
Rejestracja:
- Toruń, ul. Plac 18 Stycznia 4
- Poniedziałek – Piątek: 7:00 – 18:00
- 56 622 66 66 / 56 622 23 13
Wizyty domowe:
- pon-pt w godz. 08-10 tel. 56 655 01 36
Zamawianie recept:
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej zapewnia pacjentom dostęp do świadczeń zdrowotnych codziennie w godzinach od 8.00-18.00 gwarantuje swoim pacjentom świadczenia w ramach lekarskiej ambulatoryjnej opieki oraz w uzasadnionych przypadkach wizyty domowe w miejscu zamieszkania pacjenta. Pacjent może rejestrować się do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem osób trzecich.
Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej decyduje o diagnostyce, sposobach leczenia, kierowaniu pacjentów do poradni specjalistycznych, a także o objęciu leczeniem szpitalnym.
Do kompetencji lekarza POZ należy także wnioskowanie o leczenie uzdrowiskowe, środki zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze. Ponadto realizuje zadania z obszaru profilaktyki i promocji zdrowia, jest odpowiedzialny za wykonywanie obowiązkowych szczepień ochronnych, w tym także szczepień u dzieci i młodzieży oraz przeprowadzanie profilaktycznych badań lekarskich (bilansów zdrowia).
Świadczenia lekarza POZ obejmują:
-
profilaktykę chorób, w tym badania i porady w ramach profilaktyki wieku rozwojowego oraz szczepienia ochronne,
-
świadczenia profilaktyki chorób układu krążenia,
-
udzielanie porad w leczeniu schorzeń, w tym zapewnienie diagnostyki laboratoryjnej oraz obrazowej i nieobrazowej (EKG, RTG, USG) zgodnie z obowiązującym wykazem świadczeń gwarantowanych,
-
wykonywanie zabiegów w gabinecie zabiegowym i w domu pacjenta,
-
orzekanie o stanie zdrowia,
-
inne świadczenia wynikające z potrzeb pacjentów objętych opieką, w tym: kierowanie do poradni specjalistycznych i na leczenie szpitalne, kierowanie na rehabilitację i leczenie uzdrowiskowe, kwalifikowanie do świadczeń transportu sanitarnego w POZ i wystawianie zleceń przewozów, wystawianie zleceń na realizację świadczeń pozostających w zakresie zadań pielęgniarki POZ, wystawianie zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjenta.
Aby zostać pacjentem lekarza POZ należy złożyć pisemną deklarację wyboru więcej...
ZASADY UDZIELANIA TELEPORAD W PORADNI PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ DLA DOROSŁYCH I DLA DZIECI
W CENTRUM MEDYCZYM „OLK-MED” SP. Z O.O. W TORUNIU
- Poradnia Podstawowej Opieki Zdrowotnej dla dorosłych i dla dzieci jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-18:00
- W celu zarejestrowania na wizytę do lekarza POZ należy skontaktować się z Rejestracją Centralną pod nr tel 56 622 66 66, 56 622 23 13 do pediatry pod nr tel. 56 655 01 37.
- W celu uzyskania porady pielęgniarki lub położnej POZ należy skontaktować się z Punktem Pielęgniarskim pod numerem telefonu 56 655-01-36.
- Teleporady odbywają się telefonicznie na podany przez pacjenta numer telefonu (stacjonarny lub komórkowy) operatora krajowego. Połączenia na numery zagraniczne nie są realizowane.
- Teleporada udzielana jest w warunkach gwarantujących poufność.
- Osoba udzielająca teleporady kontaktuje się telefonicznie z zarejestrowanym pacjentem w celu udzielenia teleporady w wyznaczonym terminie wizyty. W przypadku trzykrotnej nieudanej próby kontaktu z pacjentem (w odstępach nie krótszych niż 5 min) teleporada jest anulowana.
- Osoba udzielająca teleporady potwierdza tożsamość pacjenta na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru.
- Osoba udzielająca teleporady dokonuje adnotacji w dokumentacji medycznej o realizacji świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
- Osoba udzielająca teleporady na podstawie zebranego wywiadu i po analizie dostępnej dokumentacji medycznej pacjenta dokonuje udzielenia świadczenia zdrowotnego, w tym ustalenia, czy teleporada jest wystarczająca dla problemu zdrowotnego będącego jej przedmiotem i poinformowania pacjenta o konieczności udzielenia świadczenia zdrowotnego w bezpośrednim kontakcie, jeżeli charakter aktualnego problemu zdrowotnego uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
- W przypadku konieczności udzielenia porady lekarskiej w bezpośrednim kontakcie, z uwagi na stan zdrowia pacjenta, w którym świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady, ustalany jest termin wizyty pacjenta w poradni (dzień i godzina). Pacjent jest informowany o ustalonym terminie wizyty osobistej.
- Osobiste wizyty pacjentów realizowane są w następujących przypadkach:
- gdy stan pacjenta wskazuje na konieczność przeprowadzenia badania przedmiotowego lub innych procedur z zakresu kompetencji POZ, niemożliwych do zrealizowania w formie teleporady,
- gdy ustalenie postępowania diagnostyczno – terapeutycznego nie jest możliwe na podstawie informacji zebranych podczas teleporady,
- gdy występują objawy o niejasnym charakterze, znacznym nasileniu, nieustające w czasie, będące przyczyną istotnego niepokoju pacjenta,
- gdy brak jest spodziewanego efektu terapeutycznego (np. poprawy stanu zdrowia pacjenta) po dwóch kolejnych teleporadach, udzielonych z tej samej przyczyny, a wizyta osobista jest możliwa do realizacji.
- W przypadku wystawienia podczas teleporady:
- e-recepty: osoba udzielająca teleporady przekazuje pacjentowi kod do realizacji w aptece i/lub jeżeli nie jest to możliwe podczas teleporady pacjent otrzymuje smsa z kodem po zakończeniu teleporady,
- e-zlecenia na wyroby medyczne: osoba udzielająca teleporady przekazuje pacjentowi kod do realizacji w aptece/sklepie medycznym lub jeżeli nie jest to możliwe podczas teleporady pacjent otrzymuje smsa z kodem po zakończeniu teleporady
- e-skierowania: osoba udzielająca teleporady przekazuje pacjentowi kod do realizacji w poradni specjalistycznej lub jeżeli nie jest to możliwe podczas teleporady pacjent odbiera wydruk e-skierowania w przychodni,
- zlecenia na badania diagnostycznein. laboratoryjne, obrazowe: pacjent odbiera zlecenie w przychodni.
Osobisty odbiór w/w dokumentów ustalany jest podczas teleporady i realizowany w wyznaczonym w przychodni miejscu.
- Zapotrzebowanie na recepty na leki przewlekle stosowane można kierować na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zostawić w skrzynce przy wejściu do przychodni (należy podać swoje dane, numer telefonu, nazwę leku, dawkowanie oraz ilość opakowań).
Powtórki recept realizowane są na leki będące wpisane do dokumentacji medycznej Poradni POZ, w przypadku leków zlecanych w szpitalu lub przez lekarza specjalistę należy dostarczyć wypis ze szpitala lub zaświadczenie od lekarza specjalisty.
Powtórki recept realizowane są w ciągu 5 dni roboczych, w uzasadnionych przypadkach czas oczekiwania na receptę może zostać wydłużony.
Po wystawieniu recepty pacjent zostanie poinformowany telefonicznie lub smsem o kodzie e-recepty.
- Zachęcamy pacjentów do założenia Internetowego Konta Pacjenta, bezpłatnej aplikacji Ministerstwa Zdrowia, w której szybko i bezpiecznie można sprawdzić informacje o swoim zdrowiu (https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta).
Wszystkie działania mają na celu ograniczenie rozprzestrzenianie się zakażeń koronawirusa Sars CoV-2 i zwiększenia bezpieczeństwa pacjenta oraz personelu, ograniczając bezpośredni kontakt do sytuacji uzasadnionych klinicznie.