Historia
Zdrowie chorego najwyższym dobrem.
Nadrzędnym celem Centrum Medycznego „OLK-MED” Sp. z o.o. w Toruniu jest ciągłe doskonalenie jakości udzielanych świadczeń medycznych tak, aby jak najlepiej zaspokajać potrzeby naszych pacjentów.
W dniu 01 sierpnia 2013 roku powstało Centrum Medyczne „OLK-MED” Sp. z o.o. w Toruniu na podstawie przekształcenia własnościowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej i kontynuacji w sposób nieprzerwany udzielania świadczeń zdrowotnych w tym samym miejscu od 1952 roku.
W dniu 1 maja 1952 roku powstała Obwodowa Przychodnia Lekarska PKP w Toruniu na mocy decyzji Dyrekcji Polskich Kolei Państwowych w Gdańsku w wyniku przekształcenia Rejonowych Przychodni Lekarskich. Na przestrzeni lat przychodnia powiększała się nie tylko o zakres świadczonych usług medycznych, ale także o kolejne rejonowe przychodnie lekarskie działające w najdalszych częściach naszego województwa. Od 1 stycznia 1976 roku w ramach zmian w strukturze organizacyjnej powstał Obwód Lecznictwa Kolejowego (OLK), który objął swoim zasięgiem rejonowe przychodnie lekarskie PKP dawnego województwa toruńskiego i włocławskiego. W wyniku kolejnych reorganizacji przychodnia zaczęła pomagać nie tylko kolejarzom i ich rodzinom, ale także pozostałym pacjentom stając się samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej, którego organem założycielskim był Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Obecnie stworzyliśmy podmiot leczniczy oferujący kompleksową opiekę medyczną pacjentom w oparciu o umowy zawarte z Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, leczenia stomatologicznego, leczenia psychiatrycznego oraz profilaktycznej opieki zdrowotnej. Ponadto naszą ofertę kierujemy również do firm i pacjentów indywidualnych w ramach świadczeń poza NFZ tj. medycyny pracy, badań diagnostycznych RTG, USG oraz stomatologii.
Dbając o dobro pacjenta zapewniamy kompleksową opiekę medyczną dla całej rodziny zatrudniając profesjonalną, doświadczoną kadrę lekarską i wykwalifikowany personel pielęgniarski, jak również wdrażając nowe rozwiązania m.in. zintegrowany system zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2009, PN-EN ISO 14001:2005, które podnoszą jakość świadczonych usług zdrowotnych.